Conchita

5
Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: 5 (1 stemme)
Båd mærke og model: 
Produktionsår: 
1992
Hjemmehavn: 
Nuværende ejer: 
Interesseret i: 
Tursejlads
Datoer: 
Ons, 20/11/2013
Erfaringsniveau: 
Begynder

Kommentarer

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.
Claus Es billede

Mit nye skib

dolphins billede

ser godt ud tillykke med den

Allan Lavridsens billede

Flot Smile

Claus Es billede

Mange tak

Detlev Loehrs billede

Børge Rømhild(BR), Detlev Loehr(DL til daglig Zenit 44)) og RenéTock(RT til daglig Naticat 35) har sejlet båden fra d. 20/11/13- 05/12/13 fra Middelburg til Obereiderhafen /Rendsburg.
Båden er rigtig fin, absolut, med rigtig MANGE gode detaljer. Men den er ikke konstrueret til den type sejlads på denne årstid.
Turen var en blandet fornøjelse, især grundet en noget speciel skipper(BR). Kort sagt uden RT og DL var båden aldrig kommet frem, seriøst
Komplet log samt observationer af sejladsen inkl. fotodokumentation haves af DL.

Båden skal have udskiftet den mekaniske styring til hydraulik, så vil eks. Autopilot kunne fungere OG det vil blive det billigste i længden.

Tillykke med en god båd og de bedste ønsker for fremtiden,
Forbliver jeg med de bedste jule-, og nytårsønsker…
"Kokkedrengen/styrmanden(!)"

Claus Es billede

At få Conchita sejlet hjem fra Holland til Århus af BR Marine har været noget af en "oplevelse" det er utroligt hvad der er gået galt, det kan være beretningen skal frem en dag. Tak fordi den kom så langt. Jeg sejlede den selv hjem fra Rendsburg, var utrolig heldig med vejret.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig hele DL's mateiale.

dolphins billede

ja det må vi da lige høre noget mere om

Detlev Loehrs billede

Hej Claus,
det ville have været meningsløst at sidde med 2-3 mand i Rendsburg og vente på godt vejr, også finansiel for Dig. RT og jeg vurderede at derfra kunne Du godt sejle den til Århus selv når den var så tæt på.
Jeg skulle også d. 06-07/12/13 flytte en 16tons sejlbåd til Hamburg og da var det herlig at RT kunne tage noget af slæbet.
Vedr. Mascot 35DS kan det positiv bemærkes at vi hverken blev overfaldet af fluer eller myk på turen, Smile), og at vi fik den hjem under de konditioner.
Vedr. mit fuldstændige materiale må det nok vente lidt, idet jeg vil have afklaret et økonomisk mellemværende relateret til turen med BR først, som han gør sig lidt tungt med.
Endnu en gang tillykke med båden.
Hilsen "kokkedrengen"

Claus Es billede

Hej Detlev

Vedr. beslutningen om Rendsburg er jeg helt enig og jeg havde en rigtig god tur hjem:-)
Claus

oems billede

Det lyder som en tur med en rigtig god omgang sejlerkuller.

I gamle dage, da vi var 4 der sejlede sammen og deltes ligeligt om en 25 fods træbåd vidste vi altid at den 3. dag var krisernes dag. Men bevidstheden alene var ikke altid nok til at eliminere kriserne:-) Vejret, maden, søvnen, kulde, fugt, strabadser osv. spillede intensivt ind hele tiden.

Den dag i dag kan vi hente episoder frem, hvor vi fortsat ikke er enige om hvem der var ansvarlig kaptajn, hvem der havde styringen og hvem der egentlig gjorde hvad i givne situationer.

F.eks, dengang vi havde kurs stik mod Vejrø rev. Eller dengang vi ikke kunne blive enige om hvor mange soltørrede tomater vi måtte spise før aftensmaden (hvor soltørrede tomater indgik). Eller dengang spegepølsen og tomme flasker trillede faretruende rundt på dørken, mens vi manøvrerede i åbent hav med frisk vind. Eller om hvem der egentlig havde ansvaret dengang fokken fik en lille flænge i syningen. Eller om hvad vi skulle have gjort dengang bovsprydet kyssede molen på Samsø. Eller om hvor vi skulle sejle hen i det hele taget. Hvor vi skulle ankre op osv.

To af os har hver sin båd i dag, to andre sejler ikke mere. Og naturligvis er vi venner fortsat i dag. Vi har jo en lang og spændende historie i fællesskab. Over 15 års fælles sejlerfaring med fælles båd. Men konflikter, - det undgår man ikke. Man lægger dem bag sig og føler efter at man har det godt med sig selv og sine egne handlinger, mens man samtidig accepterer og håber at andre har det ligeså.

Og så er der jo ingen grund til at diskutere hvem der så definitivt havde ret. Sandsynligvis ingen eller alle.

Tillykke med båden, forresten. Dejlig båd Smile

Detlev Loehrs billede

Til OEM,
jeg forstår til dels Din holdning, det kan være rigtig i fælles venners hyggesejlads. Det var ikke tilfældet her, det var et Job. Jeg kan forsikre Dig ar hverken RT eller jeg havde nogen form for Kuller, så var vi aldrig nået frem. Jeg har selv været op af St. Lawrence bugten 7-8 gange, om vinteren. RT er heller ikke nogen nybegynder, Gud være lovet for det.
Som professionel tror jeg ikke man overlever ret længe med tendenser til kuller.
Peace/Detlev

Jan Christensens billede

Ser ud til at være en fin og rummelig båd.

Vedr. den tilsyneladende noget "blandede-oplevelsestur" hjem, se evt. hér : http://www.trustpilot.com/review/brmarine.dk , og lad os høre om turen, det kan måske spare andre for samme oplevelse, - lyder ikke som om det har været " lutter lagkage".....!

Mvh Jan Christensen

Detlev Loehrs billede

Hej Jan,
tak for henvisningen. Jeg har læst review'et. Tja, hvad kan jeg sige, vor oplevelse med BR var af en hel anden karakter, praktisk sejlads uden ret meget teori.
Således kan jeg ikke bekræfte Din oplevelse med BR-marine, men kan aldeles heller ikke modsige Din beretning.
Jeg ønsker Dig en god jul og et godt nytår.
Med venlig hilsen/Detlev

NB: Håber Du har fået Dit bevis i mellemtiden OG har mulighed for at bruge det flittig i praksis. Det er lige som med kørekortet, en god bilist bliver man først længe efter, Smile. Kun med den forskel, - at der for det meste er lidt mere plads ude på vandet…

Jan Christensens billede

Til Detlev.

Tja, nu var det ikke min egen oplevelse med BR marine, men blot min nysgerrighed ang. firmaet i forhold til Jeres beretning, der gjorde at jeg fandt ovenstående....!

Og så selvfølgeligt min nysgerrighed ang. Jeres tur med Mascot´en, som jeg stadig synes ikke lyder som verdens bedste oplevelse ?

God Jul.

Detlev Loehrs billede

Hej Jan,
det skal Du have ret i, den værste adfærd RT og jeg har oplevet. Der er et rederi med navnet HAPAG-LLOYD, det siges sådan lidt i sjov, at der styrer matroserne skibet. Hos os var det blodig* alvor, - vi fik Conchita hjem på trods af skipperen. Så meget nu, Du må styre Din nysgerrighed lidt endnu.
Hilsen/Detlev

* I ordets bogstaveligste forstand. Som sagt før, (billed)dokumentation haves.

Detlev Loehrs billede

Hej Claus,
jeg glemte noget, - på hylden, BB-side ved nedgangen ligger der en selvskærende skrue med pas-skive. Den hører hjem helt agter i BB agterkahyt ved apteringen/loftbeklædning under styrmekanismen. Når ror mekanismen gav 'ondt' af sig havde jeg frilagt denne for kontrol. Ved genmontage har jeg ikke umiddelbart kunne finde den sidste skrue og valgt det 'bedste' sted at lade den mangle. Ved senere minutiøst søgen fandt jeg den og parkerede den kort på hylden for ikke at glemme. Men som kan gå har min Alzheimer Light nok været på spil.
Du bør også i egen interesse skylle over Holding tanken og bilgen med ca. 40-50L vand med en 3-5% Rodalon opløsning for at neutralisere rester af luftbårne kolibakterier som ikke er afsøge med. RT og mig har hver tabt 5-6kg under sejladsen, men ikke kun p.g. af det, Smile.
Med venlig hilsen og ønsker om en god jul/Detlev

Claus Es billede

Hej Detlev
Har i dag brugt 4 timer med Rodalon, udpumpning m.m. et modbydeligt arbejde. har nået lidt over halvdelen under dørk.
Tak for skruen.
Det skal nok blive en fin båd igen.
Claus

Christian von Leck Østergaards billede

Hej Claus
Og velkommen hjem, jeg er også hjemmehørende i Kaløvig. (Langelinie nr.7)

I 2012 skulle jeg sejle til træf i Svendborg, Børge ville gerne med på turen, så han sejlede med fra Kaløvig. Et døgn senere satte jeg ham i land, på grund af dårlig opførsel..

Jeg er et meget tolerant menneske, men et døgn med Børge fik mig til grænsen.

Tillykke med skibet, og glædelig jul.

Christian

Claus Es billede

Hej
Ja det er underligt med ham, man ved ikke hvad der er op og ned på det man får at vide, det stemmer ikke.
men med lidt knofedt og noget så har jeg den finest båd til foråret. også er omstændighederne tilbagelagt og økonomien på plads.
Håber ikke andre får samme problemer.
Claus

oems billede

Historien bliver mere og mere spændende.

I første omgang syntes jeg ikke det lød fair at hænge en enkeltperson ud. Men det er et (enkeltmands-)firma hvis professionelle arbejde det er at fragte lystbåde fra sted til sted. Så har det offentlig interesse. Det forekommer mig at der er sandsynliggjorte hændelser der bestyrker opfattelsen af et lidt særpræget firma.

Kan vi ikke bare få ruten hjem? Min største hobby er at sejle ruter på Google Earth, kombineret med diverse søkort, lidt streetview m.v.Smile

Tilstødte hændelser, uheld, navigationsudfordringer m.v. kan vel også viderebringes..?

Har forståelse for økonomiske og juridiske mellemværender, naturligvis Smile

Detlev Loehrs billede

Hej Claus,
Du må undskylde at jeg på nuværende tidspunkt overvejer hvad jeg skriver. Jeg har givet Børge en frist til at bringe tingene i orden. Til en afveksling er jeg en som holder ord.
Men der er én ting som Du skal vide, - B har været ved roret under 3 timer i åben hav og for det meste sov han i forkajytten. Når vi sejlede på kanalerne var han præsent.
Da vi nåede Brunsbüttel og skulle videre næste dag vil han absolut til roret som jeg ikke anbefalede. (Jeg har selv været gennem den kanal mere end 100 gange, både som rorgænger på fragtskibe og som 'lystsejler). Da vi kom ind i kanalen efter at R og mig havde stået i 2 timers vagter(mere kunne man ikke holde til) i 36 timer de godt 200 mil fra Den Helder, vil han have os til bare at fortsætte til Kiel. DL +RT: No sir!
Så næste morgen styrede "Kanalskipperen" som jeg kaldte ham, selv. Der må være nogle gelcoat skader på Conchita. På de første 42km lavede han 3 grundstødninger. Vel at mærke uden at der modgåede eller andre skibe i nærheden.
1. Gang var B's kommentar, "Gud, fik vi noget i skruen", og sejlede upåvirket videre.
2. Gang var kommentaren, "Der må sidde en uoriginal skrue på båden", og sejlede bare videre.
3. Gang blev der ikke en gang sagt UPS…
Men disse hændelser var ikke de første eller sidste hvor manden med henhold til sejlads diskvalificerede sig selv.
Resten af vejen til Rendsburg styrede RT og DL.
Skaderne skal udbedres alt efter hvor slemt det er, således at glasfibrene ikke kan nå at suge for meget vand. Hilsen/Detlev

Detlev Loehrs billede

Hej OEM,
det er helt fint med Dine ønsker og forståeligt. Tiden 'travels fast', - hvis B ikke har bragt sit mellemværende i orden med mig inden i morgen 24:00h sender jeg hele loggen inkl. dokumentation til Søfartsstyrelsen.(jeg forstår ikke at B tager chancen for at sætte sin nautiske fremtid på spil p.g. af de sølle kr. 7'000.- han skylder mig) Så afventer jeg deres reaktion indtil d. 150114. Hvis de i den tid ikke ønsker at distancere sig fra én af deres samarbejdspartnere kommer det alt sammen på nettet. Så bliver der 'hyggelæsning' til en lille aften til dem som måtte stadig være interesseret.
Håber Du kan holde distancen så længe.
Hilsen/Detlev

Annonce