Helmsman

fblikebutton_field

Beskrivelse af bådmærke

Helmsman blev grundlagt i 1973 af Arne Linde, yacht-designer Hakan Södergrön og kaptajn Lothar Köhler. Virksomheden Helmsman Yachtdesign AB blev placeret i Vaxholm / Stockholm. Det tyske marked blev repareret for Helmsman af selskabet Flensburger-Yacht-Service Capt L. Köhler KG. Rorgængeren modeller var elegante og slanke Yachts, såsom Senorita Helmsman, Lady Helmsman og Lord Helmsman. Dette program er blevet suppleret af IOR-yachts, såsom Helmsman ¼ til., Helmsman 31 'und Helmsman 35'. Kaptajn Lothar Köhler behandlet Helmsman i det centrale europæiske område. På tidspunktet for 1974 - 1979 appx. 200 lystbåde var blevet leveret.

I slutningen af Ende 1979 Kaptajn Lothar Köhler overtog det svenske selskab Helmsman og ledelsen af selskabet i Flenburg / Tyskland med det nye navn: Helmsman-Yachts Kapt. L. Köhler kg. De nye Helmsman udvikling derefter var:
Helmsman-Barracuda 35 ', dengang tyskerne mest succesfulde ¾-tonner og Helmsman-Queen 55'.

Helmsman-Yachts også var orienteret mod løb, men yderligere på de udviklede slanke og tidløse lystbåde uden hensyn til eventuelle målingen-formler. Også med hensyn til større yachts Helmsman-Yachts havde den forudsætning, at de kunne blive sejlet også efter lidt besætninger. På denne måde 2 grundlæggende principper for Helmsman var blevet udviklet: "hurtig, tidløs og elegant", og "de store lystbåde til små besætninger". Disse baserede principper Helmsman-Yachts forblev loyal indtil i dag og vil også holde dem i fremtiden. Forbavsende er selve gracefulness af yachter i manøvrer under sejl og i havne-manøvrer.

De sailareas voksede mere og mere, for at kontrollere dem også med lidt besætninger Helmsman-Yachts udviklede en rulleforstag reef boom, med alle muligheder for at trimme for sofistikerede sejlere. Det var blevet testet i 3 år med succes.

Den sidste efterspørgsel efter luksuriøse og komfortable levende om bord er blevet opfyldt især med den nye opfattelse af dæk-salon og de ​​centercockpit versioner. Brugen af FirstClass og udvalgte træsorter og materialer tilhørte dette begreb såvel som pænt processioner. Tester udpeget det indre af lystbåde med: Solid Elegance. Helmsman Yachts garanterer en fremragende stabilitet i værdi. Rorgængeren-værfter aldrig har begrænset deres fleksibilitet med seriel-produktion, i stedet for at de enkelte kundernes ønsker vil blive opfyldt.

I året 1991 Helmsman blev solgt. Køberne havde ikke en heldig hånd i spidsen for virksomheden, på grundlag af denne Helmsman-Yachts har ikke været for meget aktive på markedet.

I år 2001 "Helmsman-Yachts" startede deres comeback med Kapitän Köhler, Jan Schümann und Dieter Blank-Yachtdesign og en ung, dynamisk Crew. En ny værft blev grundlagt i Flensborg / Tyskland. Vi er i stand nu at præsentere og tilbyde Helmsman-Yachts den nye Helmsman linjen, Helmsman-Carrera 46, Carrera 49, og Carrera 61. Das traditionelle velafprøvet koncept, realiseringen af ønsker fra kunder, vil forblive. Individuel service for hver enkelt kunde er vores standard, hver kunde udvikler sammen med os hans egen, ny yacht.

Overbevis dig selv, anmode vores råd!

Helmsman-Yachts Jan Schumann - Mirowerring 12, 24.787 Fockbeck, Tyskland (D)
Tlf. :04331-669.828, Fax :04331-696.144, E-Mail:. info@Helmsman-Yachts.com

Annonce