Bayliner 3288

Viser nuværende, publicerede udgave af boat_type 3288, sidst redigeret af Rene Hornshøj den 17/02/2016 - 21:38

Beskrivelse af model

Bayliner 32xx Motoryacht er den bedst sælgende Bayliner Motoryacht nogensinde og med god grund. Man behøver blot at komme om bord for at se den bedst designede 32 fods yacht der nogensinde er bygget. Den kan klassificeres som en "Fast Trawler". Dette betyder, at de har trawler lignende egenskaber, men hurtigere marchhastigheder. Generelle udrustning

1. Tre separate soverum (For peek, Salon , Agterkahyt)

2. Kabys med fremragende opbevaring og albuerum

3. Fuld ståhøjde (2 meter) også på toilet og i bruser

4. Fuld udstyret rors plads inde og på fly

5. Dieselmotor option

6. 760 liter brændstof

7. Stor for dæk

8. Stor agterdæk bla. egnet til fiskeri

9. Valgfri installation af generator

10. Fremragende brændstoføkonomi, og åbent hav kapacitet

11. Stor, vidende og tilgængelig forum på nettet

Mange 32xx s blev leveret med Hino Diesel. Hino er et Japansk selskab ejet af Toyota. De er stort set skudsikker, super enkel at arbejde på og dele er tilgængelige til rimelige priser. Super brændstoføkonomiske, pålidelig og let at arbejde med.

Bayliner 32xx skrog design har en afrundet chine med prop lommer, hvor skruerne er gemt i. Dette giver fremragende effektivitet, men det afrundede chine skaber lidt mere rul for anker og lidt mere giring ved strøm og bølger agten fra. Brugen af ​​prop lommer fjerner behovet for v-drev og tillader at motorerne kan placeres under cockpittet versus salonen ligesom mange andre skibe af samme størrelse.

Så hvad er forskellen mellem modellerne?

1981 - 1987 = 3270
1988 = 3218 (nogle sene 87 s og nogle tidlige 89 s blev kaldt 3218 Drunk
1989 - 1995 = 3288

Generelt alle årene 1981-1995 er stort set den samme skrog. Forskellene var temmelig meget i motor valg til rådighed, og kabinet / farveskemaer brugt. En ting, der er interessant, er, at Bayliner synes at have brugt den samme farveskema for alle de Motoryachts i disse år (f.eks. 1986-1987 3270, 3870, og 4550 har samme udvendige trim).

1981-1984 3270 modeller blev kaldt EXPLORERS.

Flybridge siddepladserne er lidt anderledes end de senere modeller.Flybridge roret er på styrbords side.

Skabene er lidt anderledes i kabyssen. Disse har ikke en ekstra kabinet over ovnen (86 s og senere har en indbygget mikroovn).

1985-1986 3270 Motoryacht.

110 Hino s var diesel mulighed. Mariniseret Chevy 305 s var standard motor.Benzin version er en 15-17 kt cruise båd (3200-3500 rpm),Tophastigheden er omkring 21-23 knob.110 hk Hino har en cruise hastighed på 10-12 knob. med meget bedre brændstoføkonomi men topfarten er langt mindre omkring 14 knob

Mikrobølge kabinet over ovnen mangler stadig på årgang 85, men
standard på 86

Fra 1985 er flybridge roret placeret midt i panelet, og der er en L-type sæde på styrbords side.

1988 3218 Motoryacht. (Nogle sene produktions- 87 og begyndelsen af ​​89 's kaldes 3218 Drunk

135 Hino s var diesel option og den lille blok 305 GMs (VP ​​eller US Marine) som benzin standard.Antalet af Diesel både overgik antalet af benzin både dette år.

1989-1995 = 3288 Motoryacht.

150 Hino er diesel option med US Marine (mariniseret Chevy 305 Drunk er standard motor.

Interiør farveskemaer med variationer af kabyssen ændres igennem de år, men samlet er det samme båd som 1986 og frem.

Agterspejls døre er standard i 1992 modeller og op. Men mange ældre modeller blevet modificeret med en Agterspejls dør af de tidligere ejere.

konklusion:

De har alle den samme skrog fra 1981-1995, men kabinen har små variationer i årene frem 1985 er slags et overgangsår for Motoryachten. 1986 og er stort set den samme, bortset fra motor muligheder.

Generator - Der er plads i 32xx maskinrummet for at tilføje en generator. De fleste går med noget i 3-5kw område

 
Med 150 hk Hino diesel er Cruise hastigheden omkring 14 knob og max hastigheden er 19 knob
Ved 14 knob bruger begge motorer til sammen ca 25 liter i timen

Bådmærke: 
Bayliner
Bredde: 
3.50meter
Længde: 
9.75meter
Dybdegang standard: 
0.90meter
Deplacement: 
6700kg
Skrog: 
Glasfiber
Motor: 
Indenbords
Vand tank: 
336liter
Brændstof tank: 
760liter
Kahytter: 
3stk

Annonce