Konkurrence - vind en Sony Ericsson Xperia Active vandtæt sejler mobil

4.4375
Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: 4.4 (16 stemmer)

Sony Ericsson Xperia Active er en vandtæt smartphone, som vi tidligere har testet her på Sejlnet. Her følger 2. del af anmeldelsen. Så har jeg brugt telefonen et stykke tid og her er sidste del af min anmeldelse. Jeg har valgt at lave en screencast direkte fra telefonen, så I selv kan se, hvordan den virker.

Larmen til sidst er ikke telefonen, der falder på gulvet - men katten Luigi, der vælter en vandkande ;-)

Vind telefonen

Trine har besluttet, at telefonen bliver udloddet til en heldig Sejlnetbruger, der inden udgangen af november 2011 har brugt Sejlnet til at vise en sjov video, dejlige sejler billeder, en lækker båd, en god gruppe debat eller skrive et spændende log-indlæg. Vi udvælger de bedste indlæg og trækker lod den 1. december 2011.

Det er kun sejlrelaterede indlæg, der kan deltage i konkurrncen. Har du ikke allerede en Sejlnet profil, kan du oprette en her.

Relaterede Sejlnet artikler

Første del af anmeldelsen kan du se her - Sony Ericsson Xperia™ active - en vandtæt sejler smartphone

Kommentarer

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.
SejlerJohans billede

Jaa, den vil jeg ha..... Smile

Scarlet Daniels billede

Med min ekspertise i at drukne mobiler, må den afgjort være min.

Jacob Laugesens billede

Så skulle jeg være med i trækningen.

Marianne La Cours billede

Fed konkurrence!

Debbie Langhoff Gøgsigs billede

Tak for den gode anmeldelse!
Jeg har en gammel kedelig Nokia-et-eller-andet, så jeg er spændt på springet til en smartphone.
Denne anmeldelse har i hvert fald ikke afskrækket mig fra springet - tværtimod. Og måske også en tur i vandet Smile
Jeg håber jeg vinder telefonen og kan komme med på smartphone-vognen!

Birgitte Larsens billede

Sikke en fin præmie. Den vil jeg gerne vinde.

Dennis Gunnersens billede

Jeg kan anbefale den telefon, og den er virkelig vandtæt, der er ikke noget fup med den. Den er for fed efter min mening.

Mvh
Dennis

Tom Bøjlands billede

Som det fremgår af nedenstående link er jeg da den der har mest brug for en vandtæt telefon Shock)

Sejlerhilsen Tom B.

HOs billede

Visse - vasse Tom
Du har jo ikke engang en hånd fri til at bruge en mobil.
og det er jo ikke en handsfree Smile)

havets billede

hejsa en god ide
men er ny herinde så er ikke klar over hvor indlæget skal skrives

Hej havet,

Kik dig omkring herinde der er mange muligheder.. Post feks nogle billeder fra en tur på vandet i galleriet Wink

Mvh Allan

Tom Bøjlands billede

Her kan i så læse en røverhistorie om distance sejlads i en 505 jolle Shock)

Sejlerhilsen Tom B.

Jens-Henrik Thranes billede

Hej med jer alle.

Jeg kan klart anbefale en smartphone til sejlads. Personligt kunne jeg også tænke mig en vandtæt model, pga. man kan bruge en smartphone til rigtig meget på vandet. Personligt bruger jeg min både på tursejlads og kapsejladser. På tur bruger jeg den self. som kamera men også som video kamera med fartmåler.

Der findes flere apps. som kan vise farten i et hjørne af skærmbilledet når man afspiller filmen. Det er lidt sjovt når man uploader film til f.eks. youtube. Man kan jo også få praktiske apps med bla. ankervagt, som giver alarm hvis båden flytter sig ligesom ved alm gps. desuden kan den sende en alarm til en anden mobil hvis man lader den ligge og "passe på båden" mens man er i land i en gummibåd.

På kapsejladserne bruger jeg en nedtællings app til starten så vi kommer bedre fra start. Desuden har jeg installeret en tracker der hedder mytracks. Den vil jeg til at bruge sammen med andre sejlvenner vi sejler imod, da man med et lille klik kan dele sine kort data på googlemaps og ligge flere kort (dem fra vennerne) oven på hinanden.

Man kan så bagefter nemt se hvordan de forskellige sejlere har navigeret og lære ud fra de kurser man kan se på google maps. Sidst men ikke mindst kan man jo også købe en app til navigation som hedder navionics og man har så en pocket size kortplotter som backup.

Eneste ulempe med en normal smartphone er at den ikke er vandtæt, og derfor kunne jeg selvfølgelig også vildt godt tænke mig at vinde en rigtig sejler mobilos. (Den jeg bruger idag er desværre ejet af min arbejdsplads)

Med sejler hilsen Jens-Henrik Thrane

update : her et track fra en kapsejlads jeg har lagt ind på google med et enkelt klik fra min arbejds mobil...

Flere kort kan ligges ovenpå hinanden så man kan sammenligne

maskinmesterens billede

Hej Jens-Henrik

Meget interessant med dit track, måske var det en ide at man kunne ligge sine sejl-tracks fra mobilen ud på sejlnet. Hvilken app har du brugt til at ligge dit track på gmaps ?

Jens-Henrik Thranes billede

Jeg har brugt denne app som hedder mytracks

http://mytracks.appspot.com/ kan findes ved at søge på mytracks på android market på mobilen.

Jeg har faktisk lige spurgt om ikke de kan tilføje knob som hastighed, idag er det kun km/h og miles.

Man kan også se sin udvikling i fart og osv.i app'en og på det uploade kort på googlemaps

ps. hvis kortet er svært at se pga. vandets farve så klik på vandet så tracket bliver synlig og lav derefter farven på track om til f.eks. gul eller rød.

Trine Søes billede

Det kunne vi sikkert lave hvis vi kendte nogle app folk Wink

Annemettes billede

Fed mobiltelefon, den vil jeg gerne vinde.

Ja tak - med i konkurrencen er jeg Smile

HOs billede

Hygge hejsa
Som minimum bør en vinder da have udfyldt sit komplette profil Smile)

Hvorfor?

Allan Lavridsens billede

jeg tror Trine havde tænkt sig hun ville kikke indlæggene igennem og finde en vinder.. citat: "sjov video, dejlige sejler billeder, en lækker båd, en god gruppe debat eller skrive et spændende log-indlæg " .. lidt mere krævende end at kommentere Wink

Børge Müllers billede

Hvorfra ved du hvad Trine har tænkt?

Allan Lavridsens billede

haha Børge.. for det første fordi det står i artiklen her, for det andet fordi vi deler hovedpude og snakker en del sammen Wink

Trine Søes billede

Du kan stadig nå det - altså at vinde mobiltelefonen. Vær aktiv her på Sejlnet og del sjov video, dejlige sejler billeder, en lækker båd, en god gruppe debat eller skrive et spændende log-indlæg. Jeg udvalger de bedste indlæg og trækker derefter lod blandt dem.

Trine

Yachtskipper Martins billede

Her er mit bidrag i konkurencen
Læn dig tilbage, nu starter underholdningen.

Det kan være dejligt at støde på grund!
I sommer var jeg på single hand sejlads til Höga Kusten. Søsiden af Höga Kusten ligger i det Botniske hav mellem Härnösand og Örnskjöldsvik, her ligger bl.a. öen Ulvön som regnes som surstrømmingens højborg, alt utrolig storslagen natur og da vejret var sol hver dag, kompenserede det i en vis grad for vinde fra NØ til Ø, x og x og x og x og x ogx og x og x og x…. er det der gælder. Nå men inden jeg kom så langt var jeg bl.a. på Arholma, som er den nordligste ø i Stockholms skærgård. Herfra er der mange der tager oversejlingen til Åland over Ålandshav.
Dagens sejlads inden jeg var fremme vid bryggen som ejes af Skærgårdsstiftelsen havde været lang, ca 60 nM. det er nok, men da det var fint vejr og længe lyst, syntes jeg det var OK. Havde bestemt at tage en hviledag på Arholma næste dag.
På Arholma findes en landhandel med hvid diesel, restaurant, en nedlagt militært fort som er inde i bjerget m.m.
Da jeg ville lægge til var der ingen pladser alle lå som en vifte rundt om hele bryggen med agterankeret ude.
På nokken var der måske plads mellem to både, en Finsk og en Svensk, men da der ikke var nogen at anråbe gik jeg super forsigtigt længere ind, rundt om nokken, langsomt 1kn, fulgte intenst med på loddet 6---4----3—2,7---2,4---2,3---(båden stikker 1,75m, så tænkte at her er jo masser af vand)2,2---(en plads længst inde, skal bare lige forbi en båd mere der ligger fortøjet, så nu er dagen sejlads snart klaret)
----BANG-FULDT STOP------
, forsøgte omgående med fuld bak, men båden stod urokkelig på grund(bjerg).
Mit følgende udbrud, som jeg valgte at udtale på udenlandsk for ikke at krænke mit fædrelands smukke modersmål----SHIT---WHERE IS MURPHY--- fik adskillige måske alle at afbryde aftenhyggen og måltidet og komme på dæk.
Nu rykkede den private søassistance ud!
I løbet af mindre end 1 minut var der tre gummibåde ude ved min båd for at tilbyde assistance, to fik hver sin tamp og den tredje fik spinnerfaldet med til sin båd hvor han bandt det sammen med sit spinderfald og med spillet fik han kæntret min båd så meget at de to gummibåde og min egen motorkraft fik båden fri. Fra bryggen lød klapsalver.
En dejlig oplevelse. En international samarbejdssucce, på tværs af alle sproglige, kulturelle og nationelle grænser.
Dejligt at have kontrol over skuden igen, ellers mærker man jo slet ikke at man er skipper.

Jeg sejlede tilbage rundt om nokken.
Nu var der også kommet liv på den Finske og Svenske båd som jeg først havde tænkt at kile mig ind imellem.
Begge kaptajner vinkede og meddelte at de var klar til at tage imod. Jeg styrede nu med stor koncentration ind mellem bådene, men da jeg var ca. 10 m fra, kom jeg i tanke om at jeg havde glemt at kaste agterankeret, hvilket jeg så gjorde i største hast.
Desværre lagde det sig over en af de andres ankerliner, så rent refleksmæssigt slog jeg bak.
Det resulterede i at båden blev stoppet så den ikke gik frem og kolliderede, så begyndte den at gå baglæns en kort strækning indtil motoren standsede med et tydeligt KLONK.
Denne gang udtrykte jeg mig på mit dårlige franske ”JÄVLA SKIT”.
Det der var sket, var at skruen havde fanget ankarolinen som havde viklet sig om skruen indtil der ikke var mere line og så orkede den ikke at snurre rundt mere.
Nu gik jeg ”roligt”(sprang som en der havde stjålet båden) frem i stævnen og kastede mit forreste anker i, drev lidt ud og konstaterede at ankeret holdt.
Hva´nu Yachtskipper Martin?
Klokken var ca 22 men da det stadig var lyst var der jo ingenting forkert i at tage en aftendukkert og samtidig vikle linen af skruen.
Jeg havde dog en del opmærksomhed fra øvrige både, de fleste så glade og forventningsfulde ud, ventede på hvad 2. akt i showet bød på.
Så jeg iførte mig badetøj gjorde en line med knuder klar til at hænge under båden så det skulle være muligt at holde sig under vandet medens jeg befriede linen fra skruen.
Ud med redningsstigen, og nedstigningen begyndte, jeg konstaterede at det ikke var Middelhavet, men måske Ishavet, brbrbrbr…… Nå men arbejdet må gøres så jeg mønstrede al vilje på at komme under vand……..men hvad var det jeg hørte?
Nogen råbte noget på mit modersmål: ”Behøver du hjælp?”
JA TAK!
”OK jeg kommer ud til dig!”
Jeg fortsatte min nedstigning i havet…
Igen lød den skønne klang af mit modersmåls toner, nu en kvindestemme:
”Vent lidt han skal først have sin våddragt på!”
OK, hvilken overraskelse.
Kort efter ankom en gummibåd med Svensk skipper og Jørgen, skipper fra SVANEN iført våddragt og snorkel.
Jøsses hvor hjælpen er nær når man er langt langt fra hjemmet.
Jørgen dykkede ned, befriede skruen. HURRA for Jørgen.
Da han var oppe igen foreslog han at han også skulle dykke ned og befri ankeret (6m) fra den anden anker line, man bliver jo rørt over så megen hjælpsomhed.
Derefter forløb alt som efter bogen, fortøjet mellem den Finske og Svenske båd var jeg rundt og takkede alle for deres fantastisk hjælpsomme medvirken.
En speciel tak igen til Jørgen og Annette/ SVANEN.
Da jeg havde gennemført takkerunden kom Jørgen og foreslog at han lige dykkede ned og inspicerede min køl for eventuelle skader. Jørgen burde få en eller anden fortjenstmedalje for sin indsats.
Snip-snap-snude historien er ude.
Morale: Det er dejligt at støde på grund, når man samtidig støder på så mange hjælpsomme sejlere.
Hilsner
Yachtskipper Martin

Trine Søes billede

Martin, jeg har lagt din indlæg over i en blog i stedet for ;o)

Yachtskipper Martins billede

Hvem blev så udtrukket som den heldige modtager af Xperia grejen?